Renaissance™ vahalakk valmistati algselt Briti Muuseumi uurimislaborites 1950. aastate alguses vastuseks muuseumitehnikute vahel peetud arutelule rahvusvahelisel kaunite kunstide konserveerimise konverentsil.
Kiirendatud vananemistestides avastas Briti muuseumi teadlane, et kõik praegused tavalistel looduslikel vahadel (mesilasvaha ja karnaubavaha) põhinevad kaubanduslikud vahad sisaldasid happeid, mis võivad aja jooksul rikkuda riiklike ajalooliste mööblikollektsioonide originaalse viimistluse. Ta lükkas need kõik tagasi ja uuris uusi nn fossiilseid või mikrokristallilisi vahasid, mida rafineeriti toornaftast. Tänu nende geograafilisest päritolust sõltuvatele erinevatele omadustele saab uusi tehisvahasid täpselt segada, et need vastaksid paljude tööstusharude vajadustele, alates kosmeetikast ja farmaatsiast kuni rasketehnikani. Seega ühendasid vahad looduse parimad omadused kaasaegse tehnoloogia eelistega.
Selle uurimistöö tulemusel saadud segu oli mõeldud kõigi muuseumieksponaatide klasside pikaajaliseks kaitseks. Lõpuks said muuseumitehnikud ja teised, kes hoolitsevad oluliste kogude eest, kasutada vahapoleerimist, mis ei põhjustanud tulevasi konserveerimisprobleeme ega kahandanud nende aarete sisemisi väärtusi.
Poleerimisvahendi kaubandusliku tootmise ja turustamise alustas lõpuks 1968. aastal Londonis asuv ettevõte Picreator Enterprises Ltd. oma kaubanime “Renaissance” all. Toode võeti rahvusvahelises muuseumimaailmas kiiresti vastu ja sellest on saanud üldiselt tunnustatud standardne konserveerimismaterjal – tõenäoliselt kõige laiemalt määratletud materjal selle peaaegu piiramatu kasutuse tõttu.
Mis teeb renessansi vaha nii erinevaks?
Sellel on palju peenem kristalne struktuur kui täiesti looduslikel vahadel, mis tagab väga tõhusa niiskuskindluse. Paljud linnatänavatel asuvad kujud ja mälestusmärgid on nüüd kaitstud renessanssvahaga ilmastikumõjude eest. Ajalooliste majamuuseumide messingist ja vasest relvad ja raudrüü, teras ja köögitehnika hoitakse heledana ja korrosioonivabana. Renaissance Wax – 200ml ja 65ml suuruses purgid
Kui vahakile õhukeselt peale kanda ja täieliku läikeni välja hõõruda, on (ja jääb) klaasselgeks, ilma vaha ega selle aluspinna värvimuutuseta. Renaissance vaha ei sisalda happeid (pH neutraalne) ja ei kahjusta isegi tundlikke materjale. Näiteks näituseks mõeldud või ajaloolise väärtusega fotod vahatatakse, et kaitsta pilti käte loomuliku happesuse või keskkonna saasteainete eest. Vaha ei määri ega tumesta isegi valget paberit. Mööblil või puidunikerdustel täiustab vaha õrnalt tera- või “leegi” mustreid. See kaitseb olemasolevaid viimistlusi, nagu näiteks prantsuse poleerimine, ja seda saab kanda ka otse lihvitud, viimistlemata lehtpuidule ilma tihendusvahendeid kasutamata. Vahatamine on viimane protsess käsitsi valmistatud mööblis ning puidust, kivist või metallist skulptuuride loomisel. Kuid see on esimene aspekt, mida käe ja silmaga hinnata. Renessanssvaha selgus ja läige muudab kohese visuaalse veetluse. Laagerdunud vahakile siidiselt sile puudutus pakub lisarõõmu, võrreldes sõrmede lohisemisega, mis jätab jäljed üle pehmema mesilasvaha poleerimisvahendi.
Ükskõik kui sageli vaha kasutatakse, ei kao selgus, nii et peened pinnadetailid ei jää kunagi varjatuks. Vaha korduv kasutamine süvendab läiget, peegeldades pindadelt rohkem valgust ja muutes need elavamaks.
Picreator saab sadu päringuid üle maailma, et kas renessansi vaha sobib konkreetsele pinnale või projektile. Alati on vastus “jah”. Selle ainulaadsed omadused muudavad selle ideaalseks kõigi pindade kaitsmiseks keskkonnamõjude või käsitsemise eest. Vaha asendab näiteks muuseumides relvade ja turviste säilitusõlitamist. Vahakile on kõva ja kuiv ning ei jää sarnaselt õliga kleepuvaks ega tõmba atmosfääri happesust. Eksponaate on mugavam käsitseda.
Renessanssvaha kasutavad kliendid järgmistel viisidel: metallide (nt hõbe, messing ja vask) kaitsmiseks tuhmumise eest, igat tüüpi metallide kollektsioonidel (vanad mündid, lukud ja võtmed, relvad ja soomused, nii originaal kui ka koopia), mõlemal. vanade autode ja muusikariistade puit- ja metallpindadele, pronksskulptuuridele kodus ja väljas, mis on ilmastikumõjudele avatud, marmorist ja graniidist töötasapindadel määrdumise vältimiseks ning siledatel nahkesemetel. Need on vaid mõned rakendused, mille puhul vaha on kasutatud.
Märkus. Katse tuleb teha väikesel diskreetsel alal, et veenduda, kas vaha sobib sellel objektil kasutamiseks. Eseme kaitsmiseks vajalike vahakihtide arv sõltub pinna tüübist, puudutamise sagedusest ja asukohast. Need tegurid määravad ka edasise hoolduse sageduse.